Skip to content

Verwonder je. Dichtbij.

Midden in Zuidhorn staat sinds 10 jaar een prachtig nieuw gebouw, Het Cultureel Centrum. Een plek waar kunst, cultuur, muziek, dans en literatuur samenkomen. Ouders brengen hun kinderen naar muziekles en duiken zelf even de bibliotheek in, organisaties vergaderen in één van de inspirerende ruimtes en inwoners van Zuidhorn genieten er van een theatervoorstelling, optreden of lezing.

Positionering

Toch wist een groot deel van de doelgroep de afgelopen 10 jaar het centrum nog niet te vinden. Uit een door ons uitgevoerd onderzoek bleek dat men niet goed wist wat het Centrum te bieden heeft, de theatervoorstellingen niet heel bekend waren en als men er van gehoord had ze er eigenlijk geen gevoel bij. Wij zorgden voor herkenning en gaven het Cultureel Centrum een gezicht. De kernwaarden ‘nieuwsgierig’, ‘verbindend’ en dichtbij gaven de richting in het project.

We hebben het Cultureel Centrum neergezet als een plek waar je je kunt verwonderen. De doelgroep verrijkt zich op het gebied van muziek, kennis en theater.

Mooie muziekstukken, meeslepende verhalen of een ontroerend toneelspel. Hiervoor hoef je niet ver te reizen, je vindt het bij jou om de hoek. Dichtbij.

Het huidige logo, wat destijds door de gemeente Zuidhorn aangeleverd is, moest echter wel behouden blijven. Koppig als we zijn hebben we toch de typografie en de kleur verandert en een (letterlijke) moderne twist aan het beeldmerk gegeven. Door de achtergrond te draaien wordt het logo eigenwijzer en ontstaat er een doorkijkje wat de ‘nieuwsgierigheid’ symboliseert. Door de brede doelgroep hebben we ook een breed kleurenpalet gekozen, waarbij we inspiratie hebben gehaald uit de foyer van het centrum.

Visuele identiteit

Ook voor de vormen binnen de huisstijl hebben we inspiratie gehaald uit het centrum. De druppel lampen aan het plafond zijn vereenvoudigd terug te vinden in de communicatie-uitingen. Hierbij staat de druppel of traan voor de ‘verwondering’ en de omgekeerde druppel of locatie pin voor dichtbij. In de huisstijl staan verder mensen van verschillende leeftijden met een zichtbare emotie centraal. Zij staan half achter de rand en kijken hierbij als het ware om de hoek, dichtbij.

Web development

Naast de culturele agenda, de tickets, posters, advertenties en overige aankleding waren wij ook verantwoordelijk voor de website. We begonnen met het bedenken van de nieuwe navigatiestructuur, schreven pakkende webteksten en maakten een passend ontwerp. De website is zowel op een desktop als op een mobiel eenvoudig en overzichtelijk in gebruik.

Op de website vind je alle informatie over het centrum, de huisgenoten, het laatste nieuws en de voorstellingen, maar ook kun je de tickets nu online bestellen. Voorheen waren deze alleen in het centrum zelf te verkrijgenOm volledig met de tijd mee te gaan realiseerden wij een ticketsysteem. De tickets kunnen online gekocht worden, hoeven niet uitgeprint te worden maar kunnen vanaf een smartphone zo gescand worden. Zo wordt de drempel nog lager om een voorstelling te bezoeken.

Wat is jouw uitdaging?

Laten we kennismaken!

Verstuur bericht
👋 Hi,
Hoe kunnen we je helpen?