Mijn Digitale Zaak 2023 subsidie voor digitalisering
Digitalisering is een uitdagende en mooie stap die kan zorgen voor groei en ontwikkeling binnen jouw bedrijf. Frissekom helpt je graag bij deze stap. Via Mijn Digitale Zaak is het de komende periode mogelijk om subsidie te ontvangen zodat jouw bedrijf digitaal klaar is voor de toekomst.
Met de subsidie via Mijn Digitale Zaak kun je advies inwinnen en/of technologie aanschaffen om je basis op orde te krijgen op het gebied van digitalisering, denk aan sterke marketing of een unieke website. Mijn Digitale Zaak is bedoeld voor MKB-bedrijven tot 50 werknemers en een jaaromzet van maximaal € 10 miljoen. Het is mogelijk om 50% subsidie te ontvangen tot een maximum van € 2.500. Het totale budget bestaat uit €870.000. Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst, tot het totale budget op is. Het loont dus om er op tijd bij te zijn!
Stappenplan
Je kunt Mijn Digitale Zaak aanvragen vanaf woensdag 17 mei 2023 tot en met vrijdag 14 juli 2023. Om een aanvraag te kunnen doen dien je een stappenplan te volgen.
Stap 1
Je bekijkt de routekaart en vult de digitaliseringsscan van KVK in op mijndigitalezaak.nl. Aan de hand van deze vragenlijst ontvang je persoonlijk advies over de investering die voor jouw bedrijf loont. Dit advies is verplicht voor een subsidieaanvraag en kun je downloaden als pdf.
Stap 2
Dankzij het advies weet je wat je kunt doen op het gebied van digitalisering, hier helpen wij je graag bij. Je kunt nu een offerte opvragen.
Stap 3
Met het resultaat van de digitaliseringsscan en de offerte kun je een subsidieaanvraag indienen bij RVO en een voorschot krijgen op de kosten. Let wel op dat je voor je aanvraag eHerkenning nodig hebt. Mocht je dit (nog) niet hebben dan kun je dit aanvragen bij 6 door de rijksoverheid erkende leveranciers.
De subsidie
Om te verduidelijken welke producten en diensten in aanmerking komen voor de subsidie zijn er categorieën opgesteld, niet alles is namelijk subsidiabel. Je digitaliseringsaanvraag moet passen binnen één van de volgende categorieën:
- Webshop;
- Digitaal klantcontact;
- Social media;
- Website;
- Platformen;
- Monitoren;
- Technologie op de winkelvloer;
- Levering en retour;
- Cyberweerbaarheid;
- Personeel.
De volgende categorieën komen in ieder geval niet voor subsidie in aanmerking:
- Aankoopadvies door de leverancier van de technologie die je wilt aanschaffen of implementeren.
- Diensten of producten die niet aansluiten bij wat de leverancier normaal gesproken levert.
- Betaalde social media abonnementen.
Aanvragen
Nadat je de digitaliseringsscan hebt gedaan kan je aanvraag tot en met woensdag 14 juli 2023 worden ingediend, of totdat het beschikbare budget van €870.000 vergeven is. Je hoort binnen 8 weken na je aanvraag of je de subsidie krijgt toegekend. Zo ja, dan keert RVO het volledige subsidiebedrag vervolgens zo snel mogelijk uit als voorschot. Let op, binnen 3 maanden moet je de product(en) of dienst(en) hebben aangeschaft. Controle gebeurt achteraf op basis van steekproeven. Ontvangt je bericht van RVO dat je binnen de steekproef valt? Dan moet je binnen twee weken de factuur inleveren bij RVO om aan te tonen dat je een product en/of dienst hebt gekocht.
Heb je vragen of kom je er niet uit? Neem contact op met ons en wij helpen je verder!